I. Všeobecné ustanovenia
- Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok predávajúceho, LFP studio s.r.o. so sídlom Praha, Freyova 12, PSČ 190 00; IČ: 25149938, ktorá je zapísaná v obchodnom registry vedenom pri Mestskom súdu v Prahe, oddiel C, vložka 42723, a upravuje postup reklamácie tovaru kupujúcim.
- Kupujúci je povinný sa zoznámiť s Reklamačným poriadkom a Všeobecnými obchodnými podmienkami ešte pred objednaním tovaru.
- Prevzatím tovaru u podnikateľov je okamih jeho predanie predávajúcim kupujúcemu resp. prvému prepravcovi. V prípade ak je kupujúcim spotrebiteľ, je okamihom prevzatia tovaru spotrebiteľom od predávajúceho resp. prevzatie od dopravcu.
- Ako doklad o záruke (záručný list) vystavuje predávajúci ku každému zakúpenému tovaru nákupný doklad (faktúra, alebo predajka – ďalej len záručný list) so zákonom uvedenými všetkými potrebnými údajmi pre uplatnenie záruky (hlavne názov tovaru, cena, množstvo, sériové číslo).
II. Právo zo zodpovednosti za vady
-
V súlade s ust. § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. predávajúci zopovedá kupujúcemu, že vec pri prevzatí nemá vady. Hlavne predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v dobe, kedy kupujúci vec prevzal,
a) má vec vlastnosti, ktoré si strany ujednali, a ak chýba ujednanie, také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávané,
b) sa vec hodí k účelu, ktorý pre jej použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa vec tohto druhu obvykle používa,
c) vec zodpovedá akosti alebo prevedením zmluvnému vzorku nebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa zmluvného vzorku nebo predlohy,
d) je vec v odpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
e) vec vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
- Ak sa prejaví vada v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že vec bola chybná už pri prevzatí.
- Ak má vec vadu, ktorá nebráni používať vec k určenému účelu, je možné ju predať len za nižšiu cenu, ako je obvyklá cena bezchybné veci. Predávajúci kupujúceho upozorní, že vec má chybu a o akú chybu sa jedná, ak to nie je zrejmé už z povahy predaja.
III. Záruka za akosť
- Kupujúci má právo v súlade s ust. § 2165 zákona č. 89/2012 Zb. uplatniť právo z chyby, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v dobe dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia.
- Ak je na predávanej veci, na jej obale, v návode pripojenom k veci alebo v reklame v súlade s inými právnymi predpismi uvedená doba, po ktorú je možné vec použiť, použijú sa ustanovenia o záruke za akosť.
- Ak o to požiada kupujúci, potvrdí mu predávajúci v písomnej forme, v akom rozsahu a po akú dobu trvajú jeho povinnosti v prípade chybného plnenia. Predávajúci má povinnosti z chybného plnenia najmenej v takom rozsahu, v akom trvajú povinnosti z chybného plnenia výrobcu. V potvrdení uvedie i svoje meno, sídlo a identifikujúci údaj, poprípade i ďalšie údaje potrebné k zisteniu jeho totožnosti.
- Ak je to potrebné, vysvetlí predávajúci v potvrdení zrozumiteľným spôsobom obsah, rozsah, podmienky a dobu trvania svojej zodpovednosti aj spôsob, akým je možné uplatniť práva z nej plynúce. V potvrdení predávajúci zároveň uvedie, že ďalšie práva kupujúceho, ktorá sa ku kúpe veci viažu, nie sú dotknuté. Nesplnenie týchto povinností nie je na ujmu platnosti potvrdenie. Ak tomu nebráni povaha veci, je možné potvrdenie nahradiť dokladom o zakúpenie veci obsahujúce uvedené údaje.
-
Ustanovení § 2165 se nepoužije
a) u veci predávanej za nižší cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena zjednaná,
b) na opotrebenie veci spôsobené jej obvyklým používaním,
c) u použité veci na chybu odpovedajúci miere používania alebo opotrebenia, ktorú vec mala pri prevzatí kupujúcim, alebo
d) ak to vyplýva to z povahy veci.
IV. Reklamačné podmienky
1. Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom je povinný, a kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, je doporučené, aby bezprostredne pri dodaní prekontroloval spolu s dopravcom stav zásielky podľa priloženého prepravného listu. Kupujúci je oprávnený odmíienuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou, s tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená a spísať o tom s dopravcom protokol. Pokiaľ takto poškodenú zásielku kupujúci od prepravcu prevezme, je nutné poškodenie popísať v predávajúcom protokole prepravcu.
Reklamační poriadok prepravnej spoločnosti PPL nájdete zde.
2. Miestom pre uplatnení reklamace je:
LFP studio s.r.o. so sídlom Praha, Freyova 12, PSČ 190 00; IČ: 25149938
3. Kupujúcí môže chybný tovar na reklamáciu zaslať na adresu predávajúceho uvedenú v predchádzajúcom bode. Reklamované zboží by malo byť dôkladne zabezpečené, aby nedošlo v priebehu prepravy k jeho poškodeniu. Predávajúci doporučuje, aby bol balík označený slovom - reklamácia. Predmetná zásielka by mala obsahovať: reklamovaný tovar (vrátane kompletného príslušenstva), kópiu nákupného dokladu, podrobný popis závady a kontaktné údaje kupujúceho (hlavne spiatočná adresa a tel. číslo, poprípade email). Bez vyššie uvedeného je znemožnená identifikácie pôvodu i závady tovaru. Kupujúci zvolí požadovaný spôsob vyriešenie reklamácie.
4. Záruka se nevzťahuje na vady vzniknuté použitím nesprávneho alebo chybného programového vybavenia, nesprávneho spotrebného materiálu, ani na prípadné škody v dôsledku toho vzniknuté. Záruka se ďalej nevzťahuje na závady vzniknuté zlou obsluhou, neodborným, alebo neprimeraným zaobchádzaním, použitím a inštaláciou, ktoré sú v rozpore s užívateľskou príručkou, alebo poškodením účinkov prepätia v rozvodovej sieti.
5. Porušením ochranné pečate, informatívnej nálepky či sériového čísla sa kupujúci vystavuje riziku zamietnutia reklamácia, jedine že k poškodeniu dôjde pri obvyklom používaní.
6. Tovar predaný k reklamácii bude preverený len na závadu uvedenú kupujúcim (v reklamačnom formulári, v priloženom liste s popisom závady).
7. Predávajúci má právo odmietnuť prijatie tovaru do reklamácie v prípadoch, kedy reklamovaný tovar alebo jeho súčasti sú znečistené alebo nesplňujú základné predpoklady pre hygienicky bezpečné predanie tovaru k reklamačnému riadeniu, iba ak sa jedná o znečistenie obvyklé.
V. Spôsob vybavenia reklamácie
- Ak nemá vec vlastnosti stanovené v § 2161, môže kupujúci požadovať aj dodanie novej veci bez chyby, pokiaľ to nie je vzhľadom k povahe chyby neprimerané, ale pokiaľ sa chyba týka len súčasti veci, môže kupujúci požadovať len výmenu súčasti; ak to nie je možné, môže odstúpiť od zmluvy. Ak je to však vzhľadom k povahe chyby neúmerné, hlavne ak je možné chybu odstrániť bez zbytočného odkladu, má kupujúci právo na bezplatné odstránenie chyby.
- Právo na dodanie novej veci, alebo výmenu súčasti má kupujúci aj v prípade odstrániteľnej chyby, pokiaľ nemôže vec riadne používať pre opakovaný výskyt chyby po oprave alebo pre väčší počet chýb. V takomto prípade má kupujúci i právo od zmluvy odstúpiť.
- Ak kupujúci od zmluvy neodstúpi alebo neuplatní právo na dodanie novej veci bez chýb, na výmenu jej súčasti alebo na opravu veci, môže požadovať primeranú zľavu. Kupujúci má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že mu predávajúci nemôže dodať novú vec bez chyby, vymeniť jej súčasť alebo vec opraviť, ako aj v prípade, že predávajúci nezjedná nápravu v primeranej dobe alebo že by zjednanie nápravy spotrebiteľovi pôsobilo značné problémy.
- Právo z chybného plnenia kupujúcemu nenáleží, pokiaľ kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má chybu, alebo pokiaľ kupujúci chybu sám spôsobil.
- Ak má vec chybu, z nej je predávajúci zaviazaný, a ak sa jedná o vec predávanú za nižšiu cenu alebo o vec použitú, má kupujúci miesto práva na výmenu veci právo na premeranú zľavu.
- Právo z chyby sa uplatňujú u predávajúceho, u ktorého bola vec kúpená. Ak je však v potvrdení o záruke uvedená iná osoba určená k oprave, ktorá je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci právo na opravu u toho, kto je určený k prevedeniu opravy. Osoba takto určená k oprave prevedie opravu v lehote dohodnutej medzi predávajúcim a kupujúcim pri kúpi veci.
- Ak uplatní kupujúci právo z chybného plnenia, potvrdí mu druhá strana v písomnej forme, kedy právo uplatnil, ako aj prevedenie opravy a dobu jej trvania.
- O reklamácii bude rozhodnuté ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto doby sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná k odbornému posúdeniu chyby. Reklamácia vrátane odstránenie chyby bude vykonaná v súlade so zákonom bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci so spotrebiteľom nedohodne na dlhšej dobe.
VI. Záverečné ustanovenia
Tento reklamačný poriadok je platný od 1.1.2014 a ruší platnosť predchádzajúcich reklamačných poriadkov. Tento reklamační poriadok je k dispozícii ako dokument na www.braunobchod.sk.